tiistai 18. marraskuuta 2014

Henkinen tasapaino.

Kuuluu hyvää kiitos kysymästä. Olen löytämässä ääntäni kirjoittajana. Koen, että kirjoitan tällä hetkellä paremmin ja selkeämmin kuin koskaan aiemmin. Olen kirjoittanut viimeisen kuukauden aikana jo neljä tekstiä, joihin olen lähestulkoon täysin tyytyväinen. Se on minulle paljon. Toivon, että onnistuneiden kirjoitusten luominen onnistuu myös tulevaisuudessa.

Voin tällä hetkellä hyvin. Koen olevani hyvässä paikassa elämässäni. Sain viimein maksettua isälle velkani takaisin. Se oli minulle todella iso juttu. Tuntuu kuin iso kivi olisi vierähtänyt olkapäiltä. Oloni on kevyt ja iltatee maistuu paremmalta kuin kuukausiin. Minun ei tarvitse edes palkita itseäni mitenkään. Henkinen tasapaino on palkinto itsessään.

Olen alkanut harrastaa avantouintia. En tiedä voidaanko puhua avantouinnista ennen kuin järveen on tehty avantoa, mutta joka tapauksessa kylmässä vedessä uimista. Tänään vesi oli kaksiasteista, viime kerralla viisiasteista. Ensi kerralla ollaan varmaan jo lähellä nollaa. Jännää miten nopeasti kylmään veteen tottuu, siis ajatuksen tasolla. Kaksiasteiseen veteen pulahtaminen ei pelota. Päinvastoin, odotan jo nyt ensi kertaa.

Jokin siinä pyhässä kolminaisuudessa on, tarkoitan siis saunaa, olutta ja avantoa. Puhdistaa sekä kehon että mielen. Kansankylpylä, jossa kaverini kanssa käymme on todella rentouttava paikka. Lauteilla kaikki ovat saman arvoisia. Lauteilla puhe sorisee milloin tuntemattomien, milloin tuttujen kanssa. Parasta kansankylpylässä, ja kai Tampereessa muutenkin on, että tuntuu siltä että kaikki ovat mitä ovat, mutta yhtä kaikki saman arvoisia.

Odotan jo kovasti joulukuuta ja tietyllä tapaa myös joulua. Joulu on yksi niistä harvoista ajankohdista, jolloin minäkin voin antaa itselleni luvan vain ottaa iisisti kaksi viikkoa. Olen jo haaveillut mitä kaikkea aion tehdä joululomien aikana. Aion lukea, aion pelata pleikkaria ja aion katsoa leffoja ja sarjoja. Aion tehdä kaikkea mikä kehittää ja kaikkea mikä ei kehitä.

Löysin viime viikonloppuna Helsingistä pitkään etsimäni Linnunradan käsikirja liftareille (suomenkielinen). Olen halunnut lukea tuon kirjan jo yli kymmenen vuotta. Olen etsinyt sitä divareista, kirppiksiltä ja jopa netin kirja- ja huutokaupoista, suomenkielistä painosta kun ei enää mistään löydy. Mutta Kalevan divari -nimisestä kaupastapa löytyi, ihan lattiatasolta. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti