sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

Mikä elämässä on tärkeää.

Palasin juuri Turusta H2Ö-festivaaleilta kotiini Tampereelle. Oloni on tällä hetkellä vahva seitsemän ja puoli. Maksoin muutama tunti sitten vuokran ja laskuja. Jännää miten minulle tulee aina fyysisesti paha olo, kun maksan laskuja. Jotenkin sitä jännittää onko rahaa tarpeeksi kaikkiin laskuihin, vaikka olen laskenut miljoona kertaa. Nyt olo alkaa taas tasoittua. Enää 25 päivää kärsittävää jäljellä.

Viikonloppu oli mahtava. Pääsin esittelemään uuden tyttöystäväni vanhemmilleni. Tapasin veljeni ja heidän tyttöystävänsä, kävimme yhdessä syömässä. Pääsimme nauttimaan mahtavasta uudesta festivaalista Ruissalon vanhalla telakalla ja tapasin miljoona vanhaa ystävää Turku-ajoilta. Mutta mikä tärkeintä - sain viettää kahden viikon tauon jälkeen neljä päivää tyttöystäväni kanssa.

Kaksi viikkoa on pitkä aika olla näkemättä ihmistä, jonka haluaisi nähdä joka päivä. Onneksi kahden viikon näkemättömyyksiä ei ole luvassa lähiaikoina ja no, vaikka olisi nyt tiedän, että niistä kyllä selvittäisiin. Sillä vaikka se kurjaa onkin, kaikki on suhtautumisesta kiinni.

On ollut hienoa nähdä viime viikkoina kuinka paljon minusta välitetään. Kun olen avannut ongelmiani ihmisille, he ovat kuunnelleet ja yrittäneet tarjota lohdutusta ja tukea. Uskoisin, että rahahuolieni järjestäminen on muuttanut minua ihmisenä. Olen ymmärtänyt, että vaikka päällimmäisenä mielessäni onkin jatkuvasti rahastressin aiheuttama paska, sen alla on mieletön määrä lämpöä. Lämpöä ja rakkautta, joka on todella voimakasta. Niin voimakasta, että se aina välillä  hohkaa kaiken stressin läpi. Niin että muistan missä elämästä on kyse.

Sillä vaikka rakkaus ei välttämättä maksa laskuja, kaikki muu on ihan vitun yhdentekevää.

Ja kun vain selviän vielä 25 päivää seuraa minulle tuntemattomat ajat. Saatan nimittäin pian olla tilanteessa, jossa minulla on säästössä vähän rahaa, minulla on ihmisiä jotka aidosti välittävät minusta, minulla on bändi joka tekee mielettömän hyvää musiikkia, minulla on työpaikka jossa viihdyn, minulla on taito selviytyä käsittämättömän kusisista tilanteista ja kaiken lisäksi minulla on maailman paras tyttöystävä, jonka näen taas pian.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti