sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Bestman.

Minut valittiin ensimmäistä kertaa (ja kuka tietää vaikka viimeistä kertaa) elämässäni suorittamaan bestmanin virkaa. Sulhanen on hyvä ystäväni, johon tutustuin opiskeluaikoina. Kun hän kysyi minua, en epäillyt hetkeäkään. Minulla ei ollut hajuakaan, mitä bestmanin velvollisuuksiin kuuluu. Ei minulla ole oikeastaan vieläkään, mutta olen jo jotenkin kartalla.

Häät ovat kesäkuun alussa ja niissä roolini on toimia tietynlaisena juhlahostina yhdessä kaason kanssa. Sitten tietenkin se asioista tärkein, eli polttarit. Sain sulhaselta ohjeet, mitä hän ei halua polttareillaan. Hyvä niin, sillä lista piti sisällään aika pitkälti kaiken sen, mitä olisin sulhasen pään menoksi omillani keksinyt. Nytkin polttareista tulee kivat,  eikä liian kesyt.

Vähän jännittää avioliitto käsitteenä. Minähän olin jo itsekin menossa avioon viime vuonna epätoivoisena yrityksenä pelastaa raiteiltaan suistunut suhde. Onneksi tulimme järkiimme ja peruimme koko homman, se olisi ollut paha paha virhe. Kaikkia liittoja ei pysty, eikä tarvitse pelastaa. Ihmiset kasvavat erilleen. Meistäkin oli vuosien saatossa kasvanut parhaat ystävät. Onneksi tuosta ystävyydestä ei ole tarvinnut päästää irti tähänkään päivään mennessä.

Silti mietin tulenko ikinä löytämään jonkun, jonka kanssa haluaisin kävellä alttarilla kohti ikuisia avioliiton meriä. Jotenkin itse epäilen että en, mutta haluaisin pysyä ajatukselle avoimena. Olisi aivan mahtavaa rakastua päätä pahkaa, elää ja seikkailla, sekä vanheta yhdessä. Ajatus ei tunnu pelottavalta, vaan jollain romantisoidulla vivahteella luontevalta.

En ole aktiivisesti etsinyt uutta puolisoa viimeisen kuukauden aikana. Siihen ei ole ollut tarvetta. Olen päässyt elämässäni tilanteeseen, jossa tuntuu siltä että on ihan hyvä olla yksinkin. Toki olisi varmasti hyvä olla myös jonkun kanssa. Ajattelen, että jos näen jonkun jonka kanssa haluaisin jotain, aivoni kyllä kertoisivat minulle. Siihen asti kunnes niin käy, aion olla yksin ja nauttia siitä täysin rinnoin. Aktivoin tosin Tinder-tilini. Aion kirjoittaa jatko-osan Tulensytyttäjä-blogiin. Jollain kierolla tavalla älyttömän kiehtova sovellus tuo Tinder.

Lisää siitä ja kaikesta muusta siis myöhemmin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti